Anna-Lena Heydar

Stjärnfall

Publicerad 2010-12-14 08:28:13 i Allmänt

Det är magiskt att se stjärnfall. Idag morse var det fortfarande några stjärnfall kvar från det stora fyrverkeriet som skulle ske vid tolvslaget. Då låg jag och sussade skönt i sängen, även om jag faktiskt tänkte tanken att ställa väckarklockan igår kväll (det blev inget av det, som ni förstår).

När jag tog morgonpromenaden med hunden, fick jag ändå se minst ett tjugotal små meteroiter falla in i vår atmosfär och brinna upp som julbloss på himlen. Eftersom jag är osäker på var Tvillingarnas stjärntecken är på himlen, gick jag och tittade lite runt överallt för att spana efter stjärnfall. De första två kom ganska snabbt, ner mot sjön. Jag önskade mig fred på jorden och tänkte att det var väl ganska dumt att jag inte önskade mycket pengar till mig själv? Men det kändes inte rätt att önska sig pengar. Hälsa och ett gott liv för familjen, var nästa önskan. Sedan tappade jag lite koncentration och beundrade bara de vackra stjärnbloss som flammade upp och dog, när jag sakta vandrade hemåt under stjärnhimlen. Det är förunderligt med stjärnfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela