Anna-Lena Heydar

SSU-läger

Publicerad 2010-08-05 17:09:33 i Allmänt

Spenderade hela onsdagen i Strömstad för att prata Rättvisemärkt på SSU-valläger. Det var jätteroligt och fantastiskt hur mycket intressanta föreläsningar och diskussioner som pågick samtidigt. Rasism, Ship to Gaza, EU och fackliga frågor är bara en liten del av allt intressant man kunde välja på. Halkade in på Radio Prime för en intervju också. Det var kul.

Man pratar väldigt mycket om hur lite ungdomar engagerar sig i samhällsfrågor och partipolitik. Det gäller inte här!  Eftersom hela min egen familj ofta och mycket diskuterar politik och frågor som både är internationella och lokala, är det lite svårt att förstå problemet. Men visst är det så att fler borde göra en insats i det demokratiska arbetet, om man tror på demokrati och inte hellre vill se ett annat sorts styre? Det är ett system med sina fel och brister, men tills någon visar mig ett annat system som funkar bättre, så kommer jag att stå upp för det demokratiska samhället.  På lägerplatsen i Strömstad fanns både engagemang och intresse, vilket bådar gott för framtiden.

Kommentarer

Postat av: Kio

Publicerad 2010-08-06 06:33:55

Jag instämmer helt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela