Anna-Lena Heydar

Jag vill ha ett kallbadhus!

Publicerad 2010-08-19 18:37:28 i Allmänt


Jag vill ha ett kallbadhus.

http://www.stromstad-bad.se/bad/kallbadhus.4.619ef9f0108afb51e9d80005116.html

Var i Strömstad på konferens och tog mig en tur runt stan för att se vad som hänt sen sist.
Om ni går in på länken ovan så kan ni se vad jag föll så handlöst för. Ett kallbadhus som ligger förtöjt centralt med en genial konstruktion och design. Enkel betalning med "parkeringsautomat", var bonus. 
Tänker mig den förtöjd utanför vandrarhemmet på Gustafsberg eller i inre hamnen utanför muséet eller Riverside. Eller varför inte både och?

Kommentarer

Postat av: Tore Boqvist

Publicerad 2010-08-24 17:45:43

Hej Anna-Lena.



Ett kallbadhus vid bävån är väl något man kan drömma om! Men vad jag helst skulle vilja veta är: Varför kan man intebygga det nya badhuset framför det gamla? Sen kan man ju bygga om det gamla till äventyrsbad. Måste bli billigare än pålning mm som behövs vid riverside????? Man får två hus i ett. Räkna på det och kolla om det är genomförbart!

Skulle oxså vilja säga några ord om gamla idrottshallen: Den borde K-märkas, renoveras och användas tex av innebandyföreningen,brottningen kan få fina lokaler liksom boxningsklubben



Tack för mig



Tore B.

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2010-08-25 13:53:23

Hej Tore;

När det gäller kallbadhus så ser jag det nog helst vid Gustavsberg utanför vandrarhemmet som en koppling till historien.



När det gäller nytt badhus, så håller jag med dig om att nuvarande läge är bra och om det går att bygga nytt samtidigt som man håller öppet det gamla så lutar i alla fall jag åt det. En annan fråga är om vi får plats utan att ta gamla idrottshallens plats i anspråk.

Jag håller med om att huset är vackert men tyvärr har jag fått veta att få föreningar vill använda det! Ingen lätt fråga att ta ställning till men ibland får man kanske vara praktisk även om det gör ont i hjärtat?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela