Anna-Lena Heydar

Provtänk

Publicerad 2010-04-29 15:00:02 i Allmänt

Visst är det ett bra ord? Jag har fått det av Anders Johansson, förre ordförande i Barn- och Utbildningsnämnden. Det säger så mycket och ger så mycket frihet. När man provtänker behöver man inte ta något ansvar eller några konsekvenser av det man tänker. Det är ett fritt tänkande utan gränser och låter så mycket bättre än Brainstorm. Även om det rent tekniskt betyder samma sak.

Jag lade ett inlägg på Uddevallabloggen, angående debatten om Uddevalla sjukhus, och fick naturligtvis direkt veta att politiker göre sig icke besvär. Någon hade skrivit att han/hon hoppades att politiker skulle drabbas av hjärtinfarkt någonstans norr om Rabbalshede. Vilket ju inte är helt omöjligt att det skulle inträffa, många politiker drabbas av hjärtbesvär, precis som andra medborgare.  Det är en onyanserad debatt och ett väldigt hätskt klimat i de inlägg som anonyma människor skriver. (kanske är de just därför anonyma?)

Jag brukar inte skriva anonymt, eftersom det känns oärligt att inte vilja sätta ut sitt namn. Jag menar inte att anonyma inlägg är oärliga, bara att mina egna inlägg skulle kännas oärliga om jag inte satte ut mitt namn.  Även om jag skulle provtänka, som det verkar som flera anonyma skribenter har gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela