Anna-Lena Heydar

Knopparna brister

Publicerad 2010-04-30 08:27:43 i Allmänt

Jo, nu har björken slagit ut och har musöron. Det är dags att klippa rosorna och jag känner trycket. Har inte ens hunnit med att vårgräva mina grönsaksland. Som tur är har jag fått lite hjälp av hönsen som sprätter runt och river upp kvickrotsrötter och annat ogräs, men de kan ju inte djupgräva. Nu i helgen blir det av. (det är ett sätt att peppa mig själv)
På vardagsrumsbordet står tomatplantor på tillväxt. Jag hade lovat mig själv att i år skall jag bara så precis så många jag behöver. Nja, det blir nog lite över till mina vänner i alla fall. Dessutom fick jag en påse cocktailtomatplantor av en vän. I köksfönstret spirar squash, pumpor, lite exotiska växter (som min granne tagit med från Spaniensemestern) och blommor från det lilla trädgårdsmuséet i London. (En påse var blandade perenner och en påse stockrosor). Nu gäller det bara att plantera om och hålla dem vid liv tills det är dags att plantera ut dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela