Anna-Lena Heydar

Marseille

Publicerad 2009-10-26 09:02:40 i Allmänt

Har bara åkt förbi Marseille förut. Nu ska jag spendera två dagar i denna medelhavsstad, visserligen mest i ett konferensrum men jag hoppas att jag hinner se lite grann av havet. Utsikt från rummet? Nej det tror jag inte, det är nog budgetboende som gäller. Vi skall ha slutkonferens i ett Europeiskt projekt om egenanställning och som vanligt har jag halkat in lite snett från sidan. "Jag kan prata franska!" Det är en replik som har inneburit att jag fått vara med i projekt och utbyten som visat sig vara mycket trevliga.
En gång var jag tolk i ett projekt för lokal utveckling genom nätverkande. Då fick jag dessutom vädra mina mycket begränsade kunskaper i spanska. Efter några glas vin på kvällen tyckte jag mig prata spanska flytande? Det var i alla fall förståeligt för de spanjorer som deltog. Tänk vad mycket trevligt man får vara med om, när man pratar lite andra språk än sitt eget modersmål.

Kommentarer

Postat av: Typen

Publicerad 2009-10-27 09:03:16

Tack vara dina språkkunskaper har du "fyndat" en stilig karl också för bara 2000 kronor! Då var du dessutom nyckter.

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2009-10-27 15:34:32

Typen; Jag är alltid nykter. Därför kan jag fynda prisvärda saker.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela