Anna-Lena Heydar

Frost

Publicerad 2009-10-14 08:51:55 i Allmänt



Idag är det minusgrader för första gången på morgonen. Solen är på gång och då hoppas jag att det blir lite varmare.  I Stockholm har det snöat. (så är det på fel sida, också)  Gick igenom förrådet av mössor, vantar och halsdukar. Det ser bra ut. Vi är redo för kylan. Skall plocka undan sandalerna, kanske. Dem har jag gått i tills i förra veckan men nu biter det så förbaskat i tårna, så jag får ge mig.
En annan liten förtretlighet är att man ser hur smutsiga fönstren är. Försöker skylla på att det är för kallt att putsa fönster nu, men mitt på dagen finns ingen ursäkt. Får nog (motvilligt) sätta igång, men inte ännu. En kopp kaffe till hinner jag.

Kommentarer

Postat av: typen

Publicerad 2009-10-14 12:44:12

Hade vi fönster?:-)))

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2009-10-14 16:18:08

Jo, typ.

Postat av: grannfrun

Publicerad 2009-10-16 08:36:14

Ni får gå upp tidigare på morgonen. Jag har skrapat rutan flera gånger de senaste veckorna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela