Anna-Lena Heydar

Valarbete 2

Publicerad 2009-05-28 20:23:18 i Allmänt

Var för första gången ute och knackade dörr. Det var trevligare än jag trodde. Många positiva möten och frågor om valet. När, var och hur gör man? Det var en helt annorlunda upplevelse än vad jag trott.  Den här valrörelsen kommer att ge oss en massa erfarenheter inför nästa. Tror att vi alla har lärt oss en hel massa som är nyttigt att ha med sig i den fortsatta planeringen.  Man kan aldrig ta för givet att alla har fått den information de behöver för att välja.  Vi tar till oss information på olika sätt och behöver hitta nya vägar  för kommunikation. Det får inte bli en övertro på internet som medel för att nå ut, men det är ju en ny väg och därför lockar den många. Jag tror att det gamla hederliga mötet "ansikte mot ansikte" är viktigare än vad många tror.

Det har varit en mycket stimulerande och bra valrörelse hittills och man kan bara notera att vi är ganska ensamma i vårt arbete. Några få gånger har vi träffat andra partier som är ute på kampanj. Ingen mer än Socialdemokraterna har valstuga och våra torgmöten är ju så etablerade nu varje vecka att valkampanjen på stan nästan går av sig själv.  Det ser ut som om många förtidsröstar i detta val. Vi träffade på flera som redan hade varit i vallokalen när vi knackade dörr igår och på torget.
Det blir spännande att se om valdeltagandet har ökat i detta val. Jag håller tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela