Anna-Lena Heydar

Semestertankar

Publicerad 2009-05-12 07:58:14 i Allmänt

Vi har börjat diskutera semester i familjen. Vi har haft besök från Iran två somrar på raken och i år tänkte vi hålla en lite låg profil. Vandring är något jag och dottern gärna skulle prova på och vi har inlett "operation övertalning" för att få med resten av familjen på tåget. Sonen skall visserligen jobba större delen av sommaren och kommer bara att vara ledig lite emellanåt, men han kan ju haka på några dagar. Just nu lutar det åt att vi tar lite kortare utflykter och kanske en något längre fram mot höstkanten.

Jag har aldrig varit på Gotland. Vänner har flyttat till Visby och driver hotell där. De har frågat om vi inte skall komma och hälsa på, men livet har snurrat lite för fort för att få till ett besök. Nu kanske vi kan, äntligen. En artikel om vandring längs pilgrimled över Gotland, fick mig att tända till.  Några dagar i slutet på sommaren skulle inte vara helt fel att spendera i långsam lunk över ängar och genom skogar. Håller tummarna för att jag kan få med mig någon eller några på det.

Fram tills dess, tänkte jag få ett par dagar på Kinnekulle, några dagar på Bohusleden, en tur över Malö/Flatö/Ängö och lite andra korta turer. Sedan måste ju grilldagarna på altanen och lite växthusmys få plats mellan doppen i havet. Det kommer att bli en härlig sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela