Anna-Lena Heydar

kaktusblom, igen

Publicerad 2009-05-20 09:59:31 i Allmänt

Min kaktus överraskade oss med blommor i lysande rosa förra året. Nu är de här igen. Lika överraskande som förra gången. Jag har aldrig förut fått blommor på en kaktus och nu har vi fått det två gånger! Troligen är det något som vi har gjort rätt (eller kanske fel) för att få den att komma i blom. Jag har hört att kaktusar mår som bäst och de mår som sämst. Två små kaktusar trängs i en liten kruka med väldigt lite jord. De får ofta torka ut ordentligt innan jag kommer ihåg att vattna dem. De står i direkt sol hela dagen. Jag tror att jag har hittat receptet. Hur som helst är de ljuvliga mitt i taggigheten.

Kommentarer

Postat av: grannfrun

Publicerad 2009-05-21 08:05:20

Grattis!

Det är nog, som min mor sa, så att växterna mår bra av att "misskötas" lite. Idag är det fårmärkning och utflytt till ön som gäller. Vi ses.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela