Anna-Lena Heydar

Fasta dag 1

Publicerad 2009-05-24 21:02:16 i Allmänt

Nu har dag ett i fastan snart tagit slut. Än så länge mås det ganska bra. Det var värre igår kväll då jag fick akut huvudvärk och mådde riktigt illa. Kan det vara kaffet som gick ur kroppen? Vi får se hur länge vi härdar ut men planen är en vecka med te, juicer och buljong. Det var länge sedan jag fastade nu men förr gjorde jag det åtminstone en gång om året. Det var en kick för att komma igång på våren och kanske ett försök att hålla stilen även på hösten.

Jag vet inte alls om det kommer att kännas lika skönt den här gången.  Kanske kommer jag att ge upp efter några dagar eller bara känna mig eländig hela tiden? Det får bli som det blir. Jag mår i alla fall helt ok just nu och skall snart dricka kvällsteet innan jag går och lägger mig. Först måste jag stänga för hönsen och gå sista promenaden med hunden. Hunden mår alldeles utmärkt och idag har vi tagit stygnen.  Nu är dumstruten borta på dagtid och snart även på natten.  Allt återgår till det normala igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela