Anna-Lena Heydar

Uddevalla idrottsgala

Publicerad 2009-03-27 08:24:26 i Allmänt

Den första idrottsgalan har avhållits och eftersom jag inte var inbjuden kan jag bara hänvisa till vad jag läst i tidningen. Motocrossföraren Filip Thuresson fick folkets pris och det var säkert välförtjänt. Min personliga favorit är Mustafa Mohammad men har ju redan fått så många priser så han unnar säkert den unge Filip priset.  Man kan ju inte jämföra prestationer i så olika idrottsgrenar och därför är det mer en popularitetsomröstning än en värdering av prestation, enligt mitt sätt att se det. Jag tycker att alla nominerade är lika värdiga vinnare och det kan ju låta som en klyscha.

Hur som helst är en gala ett tillfälle för idrottsrörelsen att träffas och diskutera gemensamma frågor under trevliga former. Klubbar som inte annars träffas kanske hittar samarbete och man synliggör även lite mer udda sporter. Det är ett bra initiativ som har kommit till och jag tror att den första galan kommer att följas av många fler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela