Anna-Lena Heydar

Bakskola 2

Publicerad 2009-03-08 17:30:37 i Allmänt

Har precis bakat vildmarksbröd med surdeg. Det blev en variant (som vanligt kan jag inte hålla mig till recepten) med lingon. Gott. Familjen godkände det också. Vi får se hur det smakar imorgon. Min förhoppning är att surdegen skall ge ett ännu mer smakrikt bröd andra dagen.

Snöblasket har övergått i regn, så det lockar inte att gå ut. Vi har ändå tagit ett par promenader och viss är det skönt när man kommer hem igen. helt dyblöt från topp till tå. Inte heller hönsen eller hunden vill gå ut. Då får man passa på att göra saker inomhus istället. Som att baka och så. Har sått lite paprika, melon och granatäpple. Det är alltid lika kul att få sätta igång med försådden och det blir alltid lite för tidigt. Jag har försökt att hålla mig lite längre i år och jag tycker att jag har lyckats ganska bra. Risken är ändå att mina plantor blir långa och rangliga innan det är dags att ställa ut dem i växthuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela