Anna-Lena Heydar

Asylpolitik

Publicerad 2009-03-13 19:02:39 i Allmänt

Jag har ju skrivit om asylpolitiken förut men nu är jag både ledsen och arg. Det finns inga förmildrande omständigheter längre i besluten som fattas i migrationsdomstolen. En familj som sökt sig hit undan förföljelse och hot, vilket inte ifrågasätts i domskälen!, skall trots detta skickas tillbaks till Afganistan. Var har humaniteten tagit vägen? "Hänsyn har tagits till barnen" står det också!!! Jag är så ledsen och arg att jag funderar på att göra som min granne och sluta flagga med sveriges flagga tills asylpolitiken förändras så att jag kan vara stolt över att vara svensk igen.  När blir det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela