Anna-Lena Heydar

Regn och väderprognoser

Publicerad 2009-07-09 09:13:48 i Allmänt

Äntligen kommer det en rejäl skur. Det har kommit några regnduttar lite på natten några dagar men det räcker inte. Visst är det underbart med sol och värme, men efter förra sommarens vattenbrist är jag glad för att regnet äntligen kommit.   Det har regnat inne i stan och till och med vid Bokenäs i flera dagar men inte mer än några droppar har fallit här i Oxevik fram tills nu.
Det kommer att göra gott för alla växter och kanske till och med fylla på vår brunn lite. Väderleksrapporten har lovat ganska mycket regn men jag litar inte på dem.  När de säger att det kommer att bli soligt nästa vecka, menar de nästan alltid Stockholmsområdet. Vem bryr sig? Det är ju på västkusten alla stockholmare (och annat löst folk) är på sommaren. Jag har börjat titta ut genom fönstret och se hur det ser ut över Lysekil på morgonen. Om det är ljust och fint kommer det att bli sol under dagen. Om det är mörka moln finns det risk för regn.  Just nu regnar det rejält och solen skiner!  Över Lysekil är det jämntjockt så det blir enligt min prognos fortsatt regn under dagen. Det får bli lite inomhusaktiviteter idag men något dopp i havet måste jag också få.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-07-09 12:37:33

Jag bryr mig! Vi vill varken ha för mycket sol i sthlm (Då blir lillen för varm!) eller för mycket regn (Då regnar det in i vår nybyggda lägehenhet!?) Men visst, jag önskar att jag var en av alla stockholmare som nu är på bästkusten :)

08-kramar från Malmköping!

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2009-07-09 15:07:01

Dessa gnälliga 08-or. Antingen är det för varmt eller så är det för kallt ;-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-14 23:14:21

Stolt - men inte nöjd, som vi brukar säga :)

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-07-14 23:15:31

Jag skrev att det var jag, men datorn trodde tydligen inte på mig.. men bara för att klargöra, det är jag som är stolt men inte nöjd!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela