Anna-Lena Heydar

Och så lite mer regn...

Publicerad 2009-07-18 12:43:02 i Allmänt

Tänkte mig ut och plocka lite mer blåbär i skogen idag, men det är för blött. Är lite rädd för att blåbären skall hinna bli för övermogna innan det torkar upp. Jag är en sådan där samlare som inte kan se fina bär i skogen utan att känna en plikt att plocka dem.  Det är sorgligt om de inte kommer till nytta och äts upp med den andakt och njutning som de är värda. Gårdagens grillkväll avslutades med en blåbärspaj med vaniljvisp. Kan det bli bättre? Jag ser också fram emot vinterns njutning med blåbär och hallon - smothie till frukost. Att få en vitaminkick när man mest behöver den mitt i den mörkaste årstiden kan vara livräddande. Hoppas på en lucka i molnen i eftermiddag så att jag kan få några fulla burkar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela