Anna-Lena Heydar

En bit Afrika

Publicerad 2009-07-22 12:38:34 i Allmänt

Efter de senaste regnen har det kommit blad på den pinne som min man tog med från Kenya!
Helt fantastiskt att en torr pinne, som dessutom är van vid varmare klimat, kan börja  växa i vår trädgård. Jag litade inte riktigt på mina egna ögon i början.  Nu har vi i alla fall en liten kassavapinne med några vackra blad i toppen och ser fram emot att få se om den fortsätter växa. Till vintern får vi nog gräva upp den och ta in den i värmen tillsammans med dadelpalmen som också har fått komma på sommarlov i trädgården.  Men än så länge får den stå i rabatten mitt bland ringblommor och andra sommarblommor.

 

Kommentarer

Postat av: Lotta K

Publicerad 2009-07-24 04:35:05

Ooo vad spännande! Skall googla kassava genast!!

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2009-07-24 07:50:35

Visst är det häftigt! Jag måste erkänna att jag inte trodde att det skulle gå, men min man är omåttligt stolt. Det brukar vara jag som tar med mig växter från när och fjärran när jag är ute och reser. (en liten primula från Slovenien, californian puppy-frön, gladioluslökar från Frankrike, ...)Det har tydligen smittat av sig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela