Anna-Lena Heydar

Brödbak i svinottan

Publicerad 2009-07-24 08:01:55 i Allmänt



När jag ändå kört sonen till jobbet tidigt på morgonen, passar jag på att baka lite. Satte ett surdegsbak igår kväll och det vara bara att baka ut det och sätta på ugnen. Kan inte klaga på nybakt bröd till frukost. Det är semester och njutning.

Surdeg ger lågt GI, läste jag någonstans. Inte för att jag direkt bryr mig. Bröd är livets nödtorft och utan ost kan man inte leva, så jag lär inte kunna gå på någon diet där det innebär att man inte skall äta det ena eller det andra. Hellre tjock och lycklig, än smal och olycklig (för att man inte får äta ost och bröd).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela