Anna-Lena Heydar

Solig vinterdag

Publicerad 2009-02-14 12:23:28 i Allmänt

En underbar solig vinterdag med gnistrande snö dessutom. Kan det bli bättre?
Det är faktiskt värme i solen och trots att snön knarrar under kängorna, så känns våren närmre nu.  Det börjar klia i fingrarna att så fröer och planera för sommarens planteringar. Vad skall jag ha i växthuset i år, förutom tomater i olika varianter? Kanske skall jag försöka förså lite mer kålsorter i år. Det är ju så gott med grönkålssoppa och paj mitt i vintern. Purjolök har jag heller aldrig försökt mig på.

Hunden har gjort sig illa i tassen och får gå med strumpa på sig inomhus, för att inte slicka och göra det värre. Det ser lite bättre ut idag men hon har fortfarande lite besvär och får gå lite korta promenader några dagar till. Förhoppningsvis skall det ha läkt till nästa vecka. Jag får väl gå en längre promenad ensam idag och komma ut i det vackra vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela