Anna-Lena Heydar

Snö, snö, snö.

Publicerad 2009-02-20 08:17:07 i Allmänt

Det kommer sällan så mycket snö här ute på kusten, och ännu mer sällan blir det kvar mer än en dag. Nu har snön legat i flera veckor och snön fortsätter att yra. Inte så att det stör mig.  Jag tycker bättre om snö som lyser upp mörkret än regn och slask. Men lite ovant är det.

Vad jag kan komma ihåg så har det förekommit snövintrar även i min barndom och jag är tillräckligt gammal för att ha varit med om den stora stormen 1969 (eller var det 1968?). Denna vinter ligger säkert inom ramarna för var som  är "normalt". Ändå är det precis i sådana här situationer som vi börjar diskutera klimatfrågan.  När något extremt eller ovanligt väderfenomen inträffar. När sommaren är ovanligt regnig och kall eller tvärtom alldeles otroligt solig och varm.  Vi har så svårt att ta till oss det långsamt krypande förändringsskeende som klimatfrågan egentligen handlar om.        

Just nu njuter jag av att snön lyser upp landskapet och att det inte är så kallt ute. Det enda som saknas mig är en last med pellets. Håll tummarna för att den kommer idag!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela