Anna-Lena Heydar

Frysavfrostning

Publicerad 2009-02-17 08:40:14 i Allmänt

Igår berättade Berit, min bästa arbetskamrat, att hon hade frostat av sin frys i helgen. Det utlöste en kedja av reaktioner hos alla oss som lyssnade. Det skulle jag också behöva göra! Kanske är det nu avfrostning i hem och koja? Jag har i alla fall tömt frysen på det som inte frusit fast i botten. Jja det är eländigt att det skulle gå så långt innan jag kommer till skott, men jag har gjort ansatser till att frosta av frysboxen ett flertal gånger men inte lyckats,,, Min man älskar att storhandla och han lyckas alltid komma hem med en massa varor när jag nästan har lyckats tömma frysen.

Nu står det papperskassar med frysvaror ute i kylan på altanen och väntar på att få stoppas ner igen när frysen är ren och fin. Det kommer troligen att ta hela dagen eftersom istäcket i botten, som redan sagts, är tjockt som en smärre glaciär. Kanske borde jag fylla en hink med varmvatten för att öka tempot lite men jag har lite annat att göra också idag. Skall läsa in mig inför styrelsemöte i Uddevalla energi och bokslutet för tekniska nämnden med mera. Tänkte också att ta en längre promenad med hunden som har återfått energin och har en del att ta igen sedan hon skadade tassen. Hon har fått gå i strumpa för att inte slicka tassen och nu börjar det se bättre ut, men det som känns bra är att hon vill ut och gå igen. Det är det bästa tecknet på att hon inte har ont längre. Skönt.

Hade tänkt att ta på mig min julklapp från ABF, en stegräknare med inbyggt överfallsalarm (knappast troligt att jag någon gång får användning för här på landet, vem står och väntar på att någon skall komma gående i ödemarken?) och kaloriräknare, denna veckan från morgon till kväll. Misslyckade både igår och idag med att komma ihåg den trots att den ligger på nattduksbordet strategiskt på armslängd när jag går upp ur sängen. Men icke. Jag har gått ut med hunden på morgonpromenad och öppnat för hönsen innan jag kommer på att den ligger där och väntar. Trots detta hade jag fått ihop 10 000 steg igår och det var mitt mål per dag. Det var inte så att jag gick mer än vanligt utan två kortare promenader med hunden och lite annat under dagen räckte. Vi får väl se om jag kommer ihåg den idag. Har sprungit upp och ner i källartrappan med frysvaror ett antal gången också utan att ha på mig stegräkaren. Går och hämtar den nu och sätter på den....

Kommentarer

Postat av: Håkan.S

Publicerad 2009-02-20 09:28:41

Frysen medan det är minus ute helt rätt sotaren dammsuga det är farligt för samvetet att läsä din blogg Jag sätter igång

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela