Anna-Lena Heydar

inte många rätt

Publicerad 2009-12-02 08:19:47 i Allmänt

Dagens Bohusläning har en artikel om dubbdäcksförbud eller inte i kommunerna. Jag citeras med orden; Det är svårt att efterleva. Vilket rätterligen skulle vara Det är svårt att övervaka att det efterlevs. Att Uddevalla är en liten kommun, har jag säkert sagt men i sammanhanget är det helt obegripligt. Det resonemang som ligger bakom är att det är många små kommuner i området och att det är konstigt om en kommun inför förbud mot dubbdäck och de andra inte. Många pendlar mellan våra kommuner och bor på landsbygden där det är svårare att ta sig fram på isiga vägar utan dubbdäck. 
Men med tanke på mitt förra inlägg är jag väl inte rätt person att peka finger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela