Anna-Lena Heydar

Fredag

Publicerad 2009-08-28 08:51:03 i Allmänt

Så var veckan nästan slut, igen.  Skall tillbringa fredagen i Lysekil och ser fram emot att få dra igång arbetet där. Det enda som oroar mig är om det är nya asylsökande som fått avslag. Det gör ont i magen när jag träffar människor som lämnat allt i hopp om en framtid utan krig och förföljelse, bara för att mötas av kalla handen och ett utvisningsbeslut. Barnens bästa skall vi inte prata om i de sammanhangen. Att det ens nämns i besluten är ett hån och jag skäms å mitt lands vägnar för hur vi hanterar de barnens behov. Det är olika standard för vad ett svenskt barn ska ha och vad ett asylsökande barn får vänta sig från oss. I mina ögon är barn barn, oavsett var de är födda och bör behandlas med samma måttstock för vad de behöver. Fred, utbildning, mat och en god uppväxt utan hot och våld är inte mycket att begära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela