Anna-Lena Heydar

Vårförkylning

Publicerad 2009-04-08 14:50:11 i Allmänt

Man brukar ju skoja om män som är förkylda. Frågan är om inte jag kan känna igen mig, just idag. Jag är så eländig som en människa kan vara. Snuvan rinner, ögonen tåras, hostan skräller och huvudet dunkar. Jag försökte med en alvedon men känner ingen större skillnad. Skulle vilja gå och lägga mig men så fort jag lägger huvudet på kudden börjar hostan. Hela kroppen drar ihop sig som i kramp, vid varje hostning.

Visst är det synd om mig.  Jag har fött två barn så jag vet att det inte tillnärmelsevis är samma smärta men då får man ju lön för mödan. Här är det bara att stå ut och hoppas att det snart är över.  Påsken står för dörren och jag vill ju inte missa helgen med familjen. Kanske kan jag försöka en gång till och lägga kuddar bakom ryggen så att jag kan sittsova en liten stund......

Kommentarer

Postat av: Fritt ur hjärtat

Publicerad 2009-04-08 16:00:02

Usch då, krya på dig!

Det är allt lite synd om mig också... känner att jag går under just nu faktiskt. Vi behöver ses för att skriva insändare!

Så kan man lösa sina kriser..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela