Anna-Lena Heydar

Omplantering

Publicerad 2009-04-17 08:35:32 i Allmänt

Igår hade jag makens bil till stan och passade på att inhandla lite jordsäckar. Min egen lilla bil har knappt plats för så stora inköp. Det är dags att börja jobbet med att omplantera mina små frösådder. Inte några mängder i år men lite tomater, paprika och kryddor blev det i alla fall. Jag har också tagit sticklingar på rosa rosenpelargon som nu har rötter och behöver komma i jorden.

Mina omplanteringsprojekt i trädgården kommer också att kräva en hel del planteringsjord så att växterna får en bra start. Lite senare behövs det jord till odlingslådorna i växthuset. Ganska mycket jord att kånka och bära under våren, alltså. Jag tror att det kan räknas som styrketräning tillsammans med inlastningen av pelletssäckar i källaren. Vem behöver gymkort?!

En liten kort reflektion över akuten på Näl. "Vi har för många patienter" - det är en analys som heter duga. Jag vill inte säga det men .....Vad var det vi sa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela