Anna-Lena Heydar

Min bokbacke!!!

Publicerad 2009-04-11 17:40:35 i Allmänt

Där vi brukar promenera, finns en vacker bokbacke med utsikt över både hav och sjö. Bokskogar är vackra  alla årstider,men allra vackrast är de nog precis när löven slår ut och det blir ett ljusgrönt skimmer över hela världen. En höst-vinter när vi promenerade förbi hördes ett ökande sorl som en vårflod porlande ner mot sjön. Vi kunde inte se något vatten och var helt förundrade över varifrån ljudet kom.  När vi kommit tillräckligt nära lyfte hela marken under träden som en matta med småfåglar. jag är ju inte ornitolog och vet fortfarande inte vilken sort det var eller varför de samlats under bokarna. Det var i alla fall en mäktig och märklig upplevelse.

Jag har många gånger uttryckt min beundran av just denna bokbacke och i förra veckan fick den sitt namn. En liten skylt sattes upp och nu är det officiellt. Anna-Lenas bokbacke.  Det är naturligtvis min omtänksamme man som har ordnat det hela.  Spekulationer om hur länge skylten kommer att undgå vandaler och klottrare har kommit igång i viken. Nästa gång har någon kanske satt sin "tag" över namnet men än så länge står skylten där i backen.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-04-11 19:47:57

Kul med egenskyltad bokbacke! Dessutom varmt välkommen till nästa - på samma tema, bokträff, som blir hemma hos mig! :-)

Postat av: Karolina

Publicerad 2009-04-23 11:53:57

Men va mysigt! hoppas den får stå tills jag kommer hem =) (och efter det med såklart)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela