Anna-Lena Heydar

Teaterbesök helt apropå

Publicerad 2008-10-05 17:40:29 i Allmänt

En snäll väninna gav mig och min man biljetter till Grottmannen, en teaterföreställning på Folkets Hus i Uddevalla igår kväll.  Visst är det roligt att gå på teater och jag önskar alltid att det blev oftare. Nu kom vi som sagt iväg med kort varsel och det var jättetrevligt.

Folkets Hus var faktiskt nästan fullsatt och det kändes kul. Kul att så många tagit sig dit en lördag kväll och slitit sig från teven i höstmörkret. Kanske hjälpte den positiva recensionen i Bohusläningen till att fylla bänkarna?  Det var en härlig föreställnng. Robert Samuelsson höll oss i sitt grepp i två och en halv timma. Ett maratonlopp helt själv. Det var imponerande.

Vi fick en hel del med oss att fundera kring när vi åkte hemåt i nattmörkret. inte för att allt var helt nytt eller ens helt självklart. Jag hatar till exempel att shoppa, vilket vi kvinnor uppenbarligen är gjorda för...? jag blir dessutom helt uppslukad av teveprogram och har svårt att höra vad någon försöker säga till mig, en helt manlig egenskap enligt gårdagens teater. Nåja, vi är väl alla olika och det spelar ingen roll om man inte känner igen sig i allt. Det var tillräckligt för att göra föreställningen rolig och tankeväckande.

Tack min kära väninna för en härlig teaterkväll!

Kommentarer

Postat av: Fritt ur hjärtat

Publicerad 2008-10-06 08:54:46

:-)))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela