Anna-Lena Heydar

Första kycklingen kläckt!

Publicerad 2008-10-01 11:01:06 i Allmänt

Den lilla hönan som försvann och sedan återfanns under några skivor i trädgården, har nedkommit med sin första kläckning. En liten grå kyckling tittade ut under natten och jag skall försöka gå bort och ta en bild på den innan jag åker iväg på jobb.

Det är lika underbart varje gång man får vara med om att kycklingar pickar sig ut ur ägget. Ett litet mirakel. Det känns extra roligt att hönan får lön för sin möda. Hon har troget legat på sina 20 ägg och skött dem genom att vända och vrida på dem och hålla dem varma i den kyliga hösten.  Nu har den första kommit ut men jag hoppas att det blir några till. Inte 20 dock.

Vi väntar spänt på nästa. Och nu har de kommit!!! Tre stycken små sötnosar kvittrade därunder hönan när jag lyfte på henne. Eftersom jag inte ville störa mer än nödvändigt blev det ett lite suddigt första foto på underverken men här är två nyfödda.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-05 16:08:58

Kan du inte byta ut denna bild mot något bättre? På bilden ser man en hand som håller på att klämma ihjäl två små stakars kycklingar......

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela