Anna-Lena Heydar

Höstdag

Publicerad 2008-11-02 15:00:15 i Allmänt

Idag är det den typisk höstdag och till och med lite försmak av vinter i luften. För första gången är det kallt och frost på natten. Båten är uppe och förberedelserna inför vintern är i full gång. Bilen har fått vinterdäck.  Nedfallna löv har krattats ihop och lagts i komposten och runt speciellt känsliga buskar och växter. Växthuset är nästan tömt och när sitter jag just nu och lyssnar till att maken spikar på plåtar över takplastens ändar så att inte vatten skall ta sig in i fogarna.

Sonen ringde från Indien igår och där var det varmt. Dottern och pojkvännen är i London och har shoppat loss i Europas största köpcentrum. Det är inte utan att man blir lite ressugen. Igår var jag och maken i Sikhall vid Vänern och tittade på ett hus i ett växthus. Det var häftigt. Lite medelhavsklimat mitt i Norden. Vi blev fantastiskt väl mottagna av familjen som bor i huset och fick titta på och lyssna till deras resa mot ett kretsloppsboende. Det var jätteintressant och en härlig upplevelse.  Ni kan gå in på hemsidan www.ecorelief.se och titta. Det ger en liten känsla av huset. 

Så här sitter jag i mitt växthus och reser genom andras upplevelser. Det behöver inte alltid vara så att man förflyttar sig fysiskt för att resa. Man kan göra inre resor också. De kan vara nog så intressanta och lärorika.  Fast snart måste det bli en riktig resa. Jag var visserligen i Frankrike på en snabbtur (6 dagar inklusive bilresa tur och retur) i somras men det räknas nästan inte. 

Kommentarer

Postat av: Typen

Publicerad 2008-11-08 14:00:56

Jag var här...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela