Anna-Lena Heydar

Vårarbete

Publicerad 2008-05-06 16:19:18 i Allmänt

Det är inte bara budgetarbete under våren. Visst tar det en hel del tid att lägga en oppositionsbudget och det känns ju extra viktigt att visa vad vi skulle ha gjort om vi varit vid makten. Det är en hel del som skulle ha varit annorlunda!
Men mellan räknearbete och diskussioner, måste man ta lite paus ibland.

Det växer så det knakar ute i mitt nya växthus och jag börjar inse att tomatplantorna nog är lite för många för att få plats.  Det får bli att lämna till vänner och bekanta, som inte har sått själva. Kanske kan man byta och få andra roliga saker istället också. Eftersom det är första året med växthus så är jag lite extra spänd och förväntansfull.  Dörren kom upp för några veckor sedan och nu är, som sagt hela huset fullt med plantor och blommor.

Jag har flyttat ut pelargoner och andra krukväxter för sommaren. Kanske kommer det en frostnatt eller två framöver men då får jag väl täcka över dem eller ta in dem över natten. Just nu känns det så somrigt att det är svårt att tänka sig annat än sol och värme. Rena sommartemperaturer. Det enda som inte är sommartemperaturer är i vattnet. 11 grader var det för några dagar sedan. Grannen drog med mig ner till sjön för att bada och dum som man är, gick jag med och bytte om till baddräkt. Efter att ha doppat mig upp till knäna, ballade jag ur, men grannen gick hela vägen!?!

Det lär dröja till det är åtminstone 14 grader, till jag tar mig i helt och hållet. Där går gränsen tycker jag.

Nere på ängen går årets första lamm. I tisdags kom den första och på torsdagen föddes trillingar.  Våren är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela