Anna-Lena Heydar

En knapp veckas jobb!

Publicerad 2008-05-18 09:51:09 i Allmänt

Efter den första veckan, har snickare, rörmokare och elektriker fått ihop delarna och satt på taket. Visst återstår en hel del, men jag förundras ändå över att det står ett hus på plats. Varje morgon när jag öppnar för hönsen, måste jag förvissa mig om att det verkligen är där. Det känns lite overkligt.

Miljötänkandet har nått långt i byggbranschen. Det sorteras och allt material tas tillvara.  Presenningar viks prydligt ihop och skickas tillbaka till fabriken för att packa in nya hus för leverans ut i världen. Men ytterbelysningen står på hela tiden även när ingen är där!

image168

Kommentarer

Postat av: helena grannfrun

Publicerad 2008-05-20 17:03:57

Måste va kul för bror och svägerska att följa utvecklingen. Själv ser jag fram emot att få avnjuta en kopp kaffe eller annat och gå husesyn när byggkillarna är klara.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela