Anna-Lena Heydar

Mat!

Publicerad 2008-02-12 09:14:19 i Allmänt

Att det kan vara så gott med vaniljyoghurt och krossat knäckebröd?!
Vågade inte ge mig direkt på kokosbollarna som stod kvar från flickornas filmkväll igår. De hade inte orkat äta upp hela lasset, efter att därförinnan proppat i sig en halv plåt med kanelbullar? Sonen i huset såg lystet på kokosbollarna men inte ens han klarar en så mastig frukost, så de fick stå kvar orörda.  Ack huru länge?

Regntunga skyar hänger lågt över landskapet och det ser inte ut att bli någon sol idag. Det är i alla fall milt och småfåglarna för väsen i slånbärssnåren intill vägen, och påminner om att våren inte är så långt borta. Det kan ju bli många bakslag ännu innan vårsolen kommer men det ger ändå hopp. Det kliar i fingrarna att få komma igång med försådden av tomatfröer med mera men jag får försöka att stilla mig.

Mina tomatplantor brukar bli alldeles för långa och rangliga, eftersom jag inte kan vänta tills det är dags. Jag får plantera om dem och trycka ner stjälkarna i en spiral för att få dem att bli någorlunda kraftiga inför utplanteringen. Det blir aldrig som de plantor man köper hos plantskolan, täta och låga. Trots att tycker jag att det blir rätt ok när säsongen drar igång och på något vis tar de sig till sist.

Imorgon skall jag och min man utnyttja det presentkort han fick i 50-årspresent till Smögens havsbad. Vi skall få massage och äta god lunchbuffé! Härligt va? Det ser jag verkligen fram emot. En promenad i Smögen och lite räkor från fiskboden kanske det också kan bli.  Nu börjar jag tänka på mat igen.

Kommentarer

Postat av: typen

Publicerad 2008-02-13 21:41:35

Trevligt med din hemsida! Smögen är alltid bra! även på vintern.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela