Anna-Lena Heydar

Fjärde dagen i fastan

Publicerad 2008-02-09 10:11:36 i Allmänt

Det verkar som om jag helt har klarat mig från den huvudvärk som nästan schemalagt har kickat igång den tredje dagen, vid mina andra fasteperioder. Det är jag naturligtvis mycket tacksam för.  Igår kväll kände jag mig lite trött och orkade inte riktigt ta tag i något, men det är ju inte första gången man är trött efter en arbetsvecka. Alltså kan jag bara konstatera att, so far, är allt helt ok och jag mår alldeles utmärkt.

Idag är vädret igen grått och disigt, men jag har förhoppning om att det kommer att lätta frampå dagen. Det liksom känns i kroppen att solen kommer att titta fram under en kort men välkommen séjour, för att sedan försvinna igen. Håll tummarna för att jag har rätt.

Idag skall vi dra igång "operation upprensning". Det har legat och väntat ett par veckor på grund av oförutsedda händelser men nu kan det inte vänta längre. Den gamla teven skall ut och en liten (kanske inte så liten) hög skall samlas vid soptunnan för vidarebefordran till Tippen i slutet på nästa vecka. Det är otroligt hur mycket skräp man samlar på sig.  Kartonger och papper och sånt slänger man ju i återvinningen liksom flaskor och konservburkar. Jag tror att skräpet förökar sig av sig självt på något mystiskt sätt.

Vi hyrde tillsammans med grannarna en container förra våren för att slippa köra till Tippen och lämna. Ingen av oss trodde egentligen att vi skulle kunna fylla containern men redan första dagen insåg vi att den knappt skulle räcka till. Hur går det till? Som jag påpekat tidigare så har jag ju ändå dragit ner på inköp och tycker mig vara miljömedveten. Ändå samlas allt detta som måste köras iväg?!

När vi ändå är igång skall vi möblera om skafferiet så att man kan hitta bland alla konservburkar, mjölpåsar mm. När maken åker till Göteborg och shoppar loss i de invandraraffärer som finns där, med alla sina kryddblandningar och goda inläggningar,  blir det fullt i skafferiet och kylskåpet. Nu krävs en insats för att rensa upp i röran och det blir nog min första insats för dagen, innan vi sätter igång att samla vår lilla hög.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela