Anna-Lena Heydar

Julstämning?

Publicerad 2008-12-20 13:03:54 i Allmänt

Julstämningen har ännu inte infunnit sig. Visserligen är det min första lediga dag och jag har sovit fram till halv 10!!! Det är länge för min del. Jag brukar vakna vid 6-tiden. Hunden var trots den sena timman inte speciellt intresserad av att gå ut så jag släppte ut hönsen och hämtade in tidningen till frukostbordet, innan vi gick en långpromenad.

Hunden har fått sitt julbad och skall nu också friseras färdigt innan hon är redo för att visas upp för julbesökarna. Man får ta klippningen i etapper för att orka med, så just nu ser hon ut som en pudel baktill...kortklippt ner till hasorna. Inte så vackert men ikväll tar jag resten av bakbenen. Imorgon blir det frambenen och sedan är det i princip klart, förutom lite finlir. Skönt, både för henne och mig.

Jag hoppas att det blir lite snö, eller i alla fall rimfrost innan julafton så att vi får lite känsla för att det faktiskt är julafton om några dagar. Annars får vi väl hålla till godo med att titta på julblommor och njuta, innan vi kan ta in och klä granen och plocka brysselkålen till julbordet.  Då lär väl julstämningen infinna sig i alla fall, med eller utan snö.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela