Anna-Lena Heydar

Julefrid

Publicerad 2008-12-25 10:08:00 i Allmänt

Det blev ingen julotta i år heller. Jag trodde att jag skulle hinna, men hade inte räknat med att det varit så kallt i natt. Att skrapa bilrutor i svinottan är inte roligt och dessutom satt isen som berget. Det blir en speciellt seg is här på kusten. Det är väl den salta vinden som gör det.  Jag gick en lång promenad med hunden och sjöng julpsalmer i min ensamhet medan solen gick upp. Det var rätt mysigt det också, men nästa år.....

Idag får vi gäster från Frankrike. För deras skull hade jag önskat att det var lite snö men idag är det i alla fall frostvitt på träden, så lite mer julstämning är det. Det skall i alla fall bli trevligt att ta emot dem och om de vill ha snö får vi väl åka till Värmland.

Julafton avlöpte i familjens sköte. Det var ett lagom stort julbord där alla bidragit med något. Visst åt vi som vanligt för mycket men promenaden ner till sjön med en fantastisk stjärnhimmel, fick äntligen julstämningen att infinna sig. Jag kan inte så många stjärnbilder men vi lyckades pricka in Orion, Cassiopeia och stora och lilla Karlavagnen. Venus lyste nästan onaturligt stor och starkt. En av fördelarna med att bo långt från stadens ljus.

Julefrid på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela