Anna-Lena Heydar

om knappar och andra små förtretligheter

Publicerad 2008-08-11 10:18:33 i Allmänt

Jag vet inte om det bara är jag som retar mig på att knapparna i damblusar alltid sitter på fel plats?! Varför har ingen klädskapare förstått att det skall sitta en knapp mellan brösten, inte en ovanför och en under, så att det alltid blir en glipa precis där den inte skall vara.  Även om man knappt har några bröst alls, blir det ett titthål in mellan knapparna.  Manliga skjortor har däremot knapparna precis rätt placerade för att få en perfekt passform och inga glipor.

Det skulle vara intressant att få veta om det finns någon designer som har tagit till sig detta fenomen och faktiskt satt knapparna på rätt ställe även för sina blusar? Om så skulle vara fallet, tar jag gärna emot tips. Jag tror helt ärligt att den förste designer som går ut och presenterar en kollektion med knapparna på rätt ställe skulle få en försäljningssuccé. Det skulle vara en revolution i alla kvinnors liv. Lite överdrivet? Ja kanske, men ändå. Vi är rätt många som går och drar ihop blusen eller sätter en säkerhetsnål där det rätterligen borde sitta en knapp. Det skulle underlätta livet betydlig, om än en eller två säkerhetsnålstillverkare skulle gå i konkurs.

Vattensituationen har förbättrats betydligt sedan regnet satt igång med full kraft. Det öser ner utanför fönstret och jag kan inte klaga även om det var skönt med sol och värme. Att ta en dusch och kunna tvätta kläder är också rätt skönt.  Visserligen har temperaturen sjunkit ganska rejält i havet (från 23 till 19 grader) men det är fortfarande helt ok att ta ett dopp. Mellan regnskurarna kommer det säkert att bli lite solsken, även om sommaren går mot sitt slut.

Nu längtar jag efter de där härliga höstbaden med riktigt mycket mareld som glittrar i kapp med stjärnorna. Det kan bli många fina dagar än.

Kommentarer

Postat av: Fritt ur hjärtat

Publicerad 2008-08-18 20:09:06

Ja det där med glipan är hopplöst! Jag brukar "nästa" där men då blir det över huvudet dragning och det är inte alltid lämpligt..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela