Anna-Lena Heydar

glipan 2

Publicerad 2008-08-20 10:17:13 i Allmänt

Ja då var vi i alla fall två.....som har problem med att blusknappen sitter på fel ställe! Det känns naturligtvis alltid bättre när man inte är ensam. Nu var jag inte helt ensam innan kommentaren kom till mig blogg eftersom anledningen till att jag skrev om problemet var en konversation med min dotter. Vi hade konstaterat glip-problematiken ovetandes om varandra.  Nu kunde det ju vara ett familjeproblem och det kanske det är eftersom den kommenterande också tillhör den nära kretsen, söstra mi, så är det kanske det.

Visst finns det världsproblem som är mycket större än en glipa över brösten, men man löser ju så många andra vardagsbekymmer. Varför då inte göra en så enkel förändring i sömnadsbeskrivningen som att flytta knappen en centimeter upp och ner? Det är för mig fortfarande en gåta. Plötsligt känns epitetet  "hon som löste bröstglipeproblematiken" som en ärofull utnämning.  Jag skall bli den som får hela textilindustrin att lägga om sin produktion så att den anpassas till dem som skall bära kläderna de syr. Aldrig mer skall det bli nödvändigt att sätta en säkerhetsnål för att slippa glipan. Korståget har börjat.

Det låter lite häftigt med det jag tänkte göra var att be en av studenterna på Borås textilhögskola-textil design att ta tag i frågan och ge mig ett svar på varför det ser ut som det gör och om man överhuvudtaget har tänkt tanken att flytta knappen.  Det måste väl vara ett bra ämne för en avhandling?  Vi emotser pressens stora intresse när den presenteras.

Kommentarer

Postat av: Fritt ur hjärtat

Publicerad 2008-08-20 12:49:50

HEJA HEJA!! På dom bara!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela