Anna-Lena Heydar

Snart är stugan snart helt borta

Publicerad 2008-04-07 13:59:57 i Allmänt

I morse kom långtradarn dånande förbi på vägen.  Den stannade och fick lasta av i början av den lilla grusvägen. Grävskopan, tillbehören och allt annat. Jag satt och jobbade hemma idag och tänkte att jag skulle gå bort och titta hur det går när det blev dags för kaffe. Hur det nu var, så blev jag sittande tills telefonen ringde.

Mitt i samtalet med min kollega, fick jag dra efter andan, från fönstret i sovrummet kunde jag inte längre se taket på stugan. När jag tittade närmre och gick ut på balkongen, insåg jag att halva huset redan var borta. Snabbt fick jag på mig ytterkläder och avslutade samtalet för att gå bort och ta lite kort och säga hejdå till stugan.

Visst känns det konstigt att se högen av brädor och isolering. Skorstenen nere till hälften och resten som ett spökhus mot horisonten. Det var ett litet hus och inte mycket blir kvar när man plockar isär det så fint som grävskopan gör. Allt i prydliga högar för återvinning. Brädor för sig, isolering för sig och så några stockar som skall få ligga kvar på plats någonstans.

hejdå stugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela