Anna-Lena Heydar

Fiskelycka

Publicerad 2007-09-02 07:45:46 i Allmänt

Mina två pojkar, Karl och Jonathan, var ute och satte fiskenät i fredags, i hopp om att komma hem med fisk till lördagsmiddagen. Vet inte om det hade dåligt samvete för att de äter oss ur huset? Jag köper hem 6 stora paket mjölk varje gång jag handlar och ändå är det konstant slut på mjölken!! Det kommer att bli mycket tomt i kylskåpet när de flyttar hemifrån och lätt att bära hem kassarna från affären.
Tillbaka till fiskebestyren. På morgonen frågade jag om de hade fått någon fisk i nätet. Pojkarna skakade lite trött på huvudet. Kanske hade de satt det på fel ställe så nästa gång skulle de pröva en annan plats. De hade däremot fått ett fiskespö i nätet! Jag försökte muntra upp dem med att nu hade ju chanserna ökat för dem att få fisk, men de var lika molokna. Dottern, som vaknat tidigt för en gångs skull, försökte muntra upp dem än en gång och sade att nästa gång kanske de fick en fiskebåt eller ....varför inte en stekpanna? Hon blev jagad runt huset ett par varv men sedan orkade de inte mer efter nattens nätsättande och hon kunde sätta sig och äta frukost.
Vi fick i alla fall fisksoppa till middag eftersom de där fyrkantiga fiskar som simmar i frysdisken hade hittat till vår frys. Vi kunde också baka en björnbärspaj till efterrätt, så jag tror att alla var rätt nöjda ändå. Kanske får vi fisk i nätet nästa gång?
Björnbären är helt underbara i år och massor. Ut och plocka!!

Kommentarer

Postat av: Junitjej

Publicerad 2007-09-02 07:57:59

Björnbärssylt är den godaste sylten till pannkakorna!

Postat av: Junitjej

Publicerad 2007-09-02 10:05:42

Svar till anna-lena heydar: Antingen hittade jag dig som en länk hos en annan bloggare eller så fann jag dig för att du hade skrivit en kommentar hos någon annan. Man hittar många nya bloggar, när man surfar runt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela