Anna-Lena Heydar

Ny dag, nya utmaningar

Publicerad 2007-08-16 11:50:46 i Allmänt

Jag är fortfarande lite omtumlad över att jag faktiskt har börjat blogga.  Det känns lite tryggt bakom datorn men risken finns ju att någon faktiskt läser det jag skriver.
En sommarkväll, en av dessa lite regniga kvällar, över ett glas vin eller två eller tre...Jag läste någonstans att just vi kvinnor i 40-årsåldern (snart kan jag inte säga så längre, kom jag just på, eftersom jag har gått över 45-strecket och börjar närma mig andra sidan) ligger risigast till när det gäller alkoholism och att just vinboxarna är en fara för att man inte riktigt vet hur mycket man har druckit.  Nåja vi hade i alla fall kommit till det stadiet då man börjar bli riktigt kreativ. Våra döttrar var också med i diskussionen och då blir det ännu mer kreativt.
Eftersom jag ju är på jakt efter ett nytt kall i mitt liv och min väninna också väntar på att bli utauktionerad till högstbjudande ( entreprenadupphandling av primärvården i Lysekils kommun) så började vi spåna om alternativa arbetsuppgifter. Att starta eget eller vårat i någon bransch eller att skriva manus till tv-serier. Ni har säkert sett Desperate Housewives eller fått något avsnitt berättat vid fikat på jobbet. Vår idé var Desperata fruntimmer. Det var ju lätt förmätet att tänka på oss som svala vackra hemmafruar till miljonärer som vänsterprasslar med trädgårdsmästaren, som by the way ser ut som en grekisk gud. Nej det skulle snarare vara vi själva som prasslar/röjer runt i rabatterna på jakt efter mördarsniglar eller matar hönsen med rester från middagen. En mer jordnära serie, typ Desperate Housewives möter Farmen.  Vi kom fram till avsnitt 8 innan kvällen var slut. Ett avsnitt var faktiskt riktigt spännande med tjuvjakt i nattlinne, mitt i natten. Based on a true story som det brukar heta.
Fortsättning följer....
Vattnet är fortfarande över 20 grader och när jag tog ett dopp i havet alldeles nyss.

Kommentarer

Postat av: Lotta Forslind

Publicerad 2007-08-16 12:28:07

Jag vill gärna se den serien..!

Postat av: Berith Wikström

Publicerad 2007-08-28 15:18:33

Hej Anna-Lena
... Lova att skriva in mig i något avsnitt av "Desperata fruntimmer". Så känner jag mig nämligen till vardags - så repetitionsarbetet skulle gå lätt som en plätt. För övrigt saknar jag dig i Coompanion-sammanhangen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela