Anna-Lena Heydar

Desperata fruntimmer avsnitt 1

Publicerad 2007-08-30 12:29:34 i Allmänt

Det verkar som om TV-serien Desperata fruntimmer är en säker succé även om jag inte har skrivit ett enda avsnitt ännu. Kanske är det så att igenkänningsfaktorn är det som skulle kunna dra tittare? Jag läste just en recension av Kajsa Ingemarssons senaste bok och om jag förstod recensenten rätt så var det just igenkänningsfaktorn och inte kvalitetén som ger henne läsare. Jag skulle nöja mig med den förlaringen om jag fick tittare/läsare.
Vad det är som gör att vi väljer vissa saker och inte andra är inte alltid helt lätt att analysera. 'Vi tror oss kanske veta varför vi väljer men att så tvärsäkert veta varför alla andra väljer det kan nog bara kulturskribenter eller recensenter?

I alla fall är ett avsnitt av Desperata fruntimmer säkert vikt åt funderingar kring hur man skall hitta en bra affärsidé för att, dels försörja sig men också faktiskt trivas och må bra.  Jag har ju alltid i mina rådgivningar sagt att det inte är så förtvivlat farligt att berätta vad man skall göra, ändå känns det lite känsligt att skriva ut det så här i en blogg. Är det kanske så att man blir lite mer försiktigt när det gäller ens egen affärsidé?
I alla fall funderas det friskt just nu. Vintillverkning är inte så troligt även om jag faktiskt har sju vindruvsklasar på min vinranka (se bild) men det är faktiskt en av idéerna. Tro't eller ej.
 
Annars hade kanske Desperata Fruntimmer kunnat bli en svensk Falcon Crest, vilket ju öppnar upp för intriger på en helt annan nivå.  Kanske skåpsupande ur vintunnorna (kan man skåpsupa ur en tunna?) för vi vet ju som sagt hur kvinnor i vår ålder är. 
Spänningen stiger och fortsättning följer......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela